Tip: training in digitaal archiveren
Steeds meer bedrijven en ondernemingen stappen over naar papierloos werken en de redenen dat te doen zijn talloos. Toch kan de overstap naar het nieuwe werken initieel enkele problemen geven. Een cursus digitaal archiveren is dan ook van harte aan te raden voor een bedrijf dat op de grens van deze omschakeling staat. Die cursus kun je bij een bedrijf als AVK zeer goed afnemen, want met haar ruim dertig jaar aan expertise en bovendien zeer bekwame trainers vormt het verkregen inzicht echt een meerwaarde voor je personeel en je bedrijf.
Sterker nog, AVK heeft vele uiteenlopende cursussen digitaal archiveren in het pakket, variërend van een training papierloos werken tot een training papierloos vergaderen, en ook een verdiepingsslag maken in Sharepoint, Outlook en andere cloud-gedeelde werkomgevingen is er mogelijk.
Enkele redenen om om te schakelen naar papierloos werken
Er zijn vele argumenten te bedenken voor het omschakelen naar een papierloos kantoor, niet in de laatste plaats vanwege de positieve gevolgen die dit op het milieu heeft. (Bijna) niets hoeft meer geprint te worden en dat scheelt natuurlijk aanzienlijk in de belasting op de natuur. Bovendien brengt het nieuwe werken ook een enorme algemene kostenbesparing met zich mee. Na de initiële investeringen in apparatuur en software kun je dit echt merken. Bovendien heeft ruim veertig procent van de bedrijven die op deze wijze werkt de investeringen er binnen een jaar weer uit en bij bijna zestig procent van de bedrijven is dit het geval na anderhalf jaar. Het bespaart niet alleen geld, maar ook veel tijd: denk alleen al maar eens aan het sneller delen en vinden van documenten.