De verschillende vormen van lokale reclame

Als lokale ondernemer wil je natuurlijk zo veel mogelijk klanten aantrekken. Een goede manier om dit te doen is door lokale reclame te maken. Maar wat zijn nu eigenlijk de verschillende vormen van lokale reclame? Hieronder worden er een aantal besproken.

Gevelreclame

Een van de meest bekende vormen van lokale reclame is gevelreclame. Door jouw bedrijfsnaam en logo op de gevel van je pand te plaatsen, maak je direct duidelijk waar jouw onderneming gevestigd is. Bovendien ziet het er vaak ook nog eens professioneel en aantrekkelijk uit. Voor gevelreclame in Groningen kun je bijvoorbeeld terecht bij deze reclamemaker.

Lokale kranten en magazines

Een andere manier om lokaal reclame te maken, is door te adverteren in lokale kranten en magazines. Hiermee bereik je direct de doelgroep in jouw regio en kun je gericht adverteren op bijvoorbeeld leeftijd, geslacht of interesses. Het nadeel is wel dat je vaak maar beperkt bereik hebt en dat adverteren in printmedia vaak wat duurder is.

Sociale media

Steeds meer lokale ondernemers maken ook gebruik van sociale media om hun doelgroep te bereiken. Met bijvoorbeeld een Facebook- of Instagramaccount kun je heel gericht adverteren en ook nog eens interactie hebben met je volgers. Het voordeel is dat je vaak goedkoop kunt adverteren en dat je veel mensen kunt bereiken. Het nadeel is dat het onderhouden van sociale media wel veel tijd kost.

Evenementen

Tot slot kun je als lokale ondernemer ook deelnemen aan evenementen in de regio. Hiermee kun je jouw naamsbekendheid vergroten en direct in contact komen met potentiële klanten. Denk bijvoorbeeld aan braderieën, markten of festivals. Het nadeel is wel dat deelname vaak wat kost en dat je niet altijd direct resultaat ziet.

Kortom, er zijn verschillende vormen van lokale reclame die je als ondernemer kunt inzetten. Kijk vooral naar wat bij jouw onderneming past en wat haalbaar is binnen jouw budget.